Återvändandepolitik – Sebutik Sverige
Skip to content

Beställt före 23:00 = Skickat idag

Betala senare med

Fri leverans på beställningar över 399 kr

    00:00:00:00

    Missa inte: Vår största rea någonsin!

    Återvändandepolitik

    Vår returpolicy gäller i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar sedan du mottog din beställning kan vi inte erbjuda full återbetalning eller byte.

    För att vara berättigad till retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som du mottog den. Den måste också vara i sin originalförpackning.

    Flera typer av varor är undantagna från returrätten. Färskvaror som livsmedel, blommor, tidningar och tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller varor som är av intim eller hygienisk karaktär, farliga ämnen eller brandfarliga vätskor eller gaser.

    Ytterligare artiklar som inte kan returneras:

    Presentkort.
    Nedladdningsbar programvara.
    Vissa hälso- och personligvårdsprodukter.

    För att kunna slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller ett inköpsbevis.

    Du kan inte returnera ditt köp till tillverkaren.

    Det finns situationer där endast en del av pengarna återbetalas:

    Böcker med tydliga tecken på användning CD-skivor, DVD-skivor, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskivor som har öppnats.
    Alla artiklar som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på oss.
    Alla artiklar som returneras mer än 30 dagar efter leverans.

    Återbetalningar

    När din retur har mottagits och kontrollerats skickar vi ett e-postmeddelande för att meddela att vi har mottagit din returnerade artikel. Vi meddelar dig också om vi godkänner eller avslår din återbetalning.

    Om din återbetalning godkänns kommer den att behandlas och en kredit kommer automatiskt att utfärdas till ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.

    Försenad eller utebliven återbetalning

    Om du ännu inte har fått någon återbetalning bör du först kontrollera ditt bankkonto igen.
    Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, eftersom det kan ta tid innan återbetalningen registreras officiellt.
    Kontakta sedan din bank. Det tar ofta lite tid innan återbetalningen bokförs.
    Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått någon återbetalning, kontakta oss på Service@sebutik.se

    Återbetalning vid leverans

    Om du vill returnera din produkt, vänligen skicka ett e-postmeddelande till Service@sebutik.se . Vi hjälper dig vidare därifrån.

    Du ansvarar själv för fraktkostnaden när du returnerar din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.

    Om du returnerar dyrare varor bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

    Returnera din produkt på följande sätt:

    1. Fyll i returformuläret. Klicka här för formuläret
    Kontakta vår kundtjänst via e-post Service@sebutik.se. Ange orsaken till returen i ditt meddelande och bifoga en bild om produkten är defekt. Glöm inte att bifoga returformuläret till e-postmeddelandet.  

    2. Förbered din deklaration
    Packa om möjligt dina produkter i originalförpackningen och lägg med en lapp med ditt ordernummer. Som avsändare är du ansvarig för returfrakten. Be därför alltid PostNord om ett spårningsnummer när du skickar tillbaka ditt paket. När du har skickat paketet, kontakta oss på Service@sebutik.se .

    Observera:
    Vårt huvudkontor ligger i Nederländerna. Observera att du måste skicka din returförsändelse till Kina.

    3. SKICKA
    Gå till ett postkontor nära dig (eller ett postkontor eller en paketbutik) och skicka ditt paket. Så snart vi mottagit paketet kommer storlek/färg att bytas ut så snart som möjligt eller så återbetalar vi pengarna till dig.

    Behandlingsförfarande:
    Beloppet återbetalas inom 5 arbetsdagar efter att vi har mottagit din retur.

    DEFEKT PRODUKT:

    Är din produkt defekt? Skicka oss ett tydligt foto som visar att produkten är defekt. Vi kommer att kontrollera fotot och i de flesta fall kan vi lösa problemet genom att skicka en ny produkt eller en återbetalning. Om du kontaktar vår kundtjänst kan du ange dina önskemål.

    Om du vill returnera en produkt på grund av ångranderätt är du ansvarig för returfrakten. Om vi har skickat en felaktig eller defekt produkt står vi för returfrakten, förutsatt att felet bekräftas.
    För att reklamera en defekt produkt måste du skicka en tydlig video av felet till vår kundtjänst. Om felet inte kan bekräftas via videon kan vi begära att produkten returneras för en fysisk inspektion. Om felet bekräftas efter kontrollen ersätter vi returfrakten. Om felet inte bekräftas står kunden för returfrakten.

    Behöver du hjälp?

    Kontakta oss på  Service@sebutik.se eller fyll i formuläret på www.sebutik.se/kontakta/ om du har några frågor om återbetalningar och returer.

    Kundservice

    Vår kundtjänst är tillgänglig 24 timmar om dygnet för alla dina frågor.

    Säker utcheckning

    Betala säkert 30 dagar senare med Klarna

    Kvalitetsgaranti

    Vi gör dagliga marknadsundersökningar för att kunna garantera lägsta pris.

    GRATIS FRAKT

    För beställningar på 399 kr och uppåt