Gå vidare till innehåll

Beställt före 23:00 = Skickat idag

Betala senare med

Fri leverans på beställningar över 399 kr

    Återvändandepolitik

    Vår returpolicy gäller i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar sedan du fick din beställning kan vi inte erbjuda en fullständig återbetalning eller ett utbyte.

    För att vara berättigad till retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den måste också vara i sin originalförpackning.

    Flera typer av varor är undantagna från returrätt. Förgängliga varor som mat, blommor, tidningar och tidskrifter kan inte returneras. Vi tar inte heller emot artiklar som är intima eller hygieniska, farliga ämnen eller brandfarliga vätskor eller gaser.

    Ytterligare artiklar som inte kan returneras:

    Presentkort.
    Programvara som kan laddas ner.
    Vissa hälso- och kroppsvårdsprodukter.

    För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller ett bevis på köpet.

    Du får inte returnera ditt köp till tillverkaren.

    Det finns situationer där endast en del av pengarna återbetalas:

    Böcker med uppenbara tecken på användning CD-skivor, DVD-skivor, VHS-kassetter, programvara, videospel, kassettband eller vinylskivor som har öppnats.
    Alla artiklar som inte är i ursprungligt skick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på fel från vår sida.
    Alla varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans.

    Återbetalningar

    När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om vi accepterar eller avslår din återbetalning.

    Om din återbetalning accepteras kommer den att behandlas och en kreditering kommer automatiskt att utfärdas till ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

    Försenad eller ingen återbetalning

    Om du ännu inte har fått någon återbetalning bör du först kontrollera ditt bankkonto igen.
    Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, eftersom det kan ta tid innan återbetalningen registreras officiellt.
    Kontakta sedan din bank. Det finns ofta en handläggningstid innan återbetalningen är bokad.
    Om du har gjort allt detta och fortfarande inte fått någon återbetalning, vänligen kontakta oss på Service@sebutik.se

    Återbetalning vid leverans

    Om du vill returnera din produkt skickar du ett e-postmeddelande till Service@sebutik.se. Vi hjälper dig därifrån.

    Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader i samband med att du returnerar din vara. Fraktkostnaderna återbetalas inte. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.

    Beroende på var du bor kan det ta flera dagar innan din utbytta vara når dig.

    Om du returnerar dyrare varor bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller en fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

    Skicka tillbaka din produkt på följande sätt

    1. Fyll i returformuläret. Klicka här för formuläret
    Kontakta vår kundtjänst via e-post Service@sebutik.se. I ditt meddelande anger du anledningen till returen och bifogar ett foto om produkten är defekt. Glöm inte att bifoga returformuläret i e-postmeddelandet.

    2. Förberedelse av din deklaration
    Packa dina produkter om möjligt i originalförpackningen och lägg till en anteckning med ditt beställningsnummer. Som avsändare är du ansvarig för returfrakten. Be därför alltid PostNord om ett spårningsnummer när du skickar tillbaka ditt paket. När du har skickat paketet ska du kontakta oss på Service@sebutik.se.

    Observera:
    Vårt huvudkontor ligger i Nederländerna. Observera att du måste skicka din returfrakt till Kina.

    3. SÄND
    Gå till en postcentral nära dig (eller ett postkontor eller en paketbutik) och skicka ditt paket. Så snart vi har mottagit paketet kommer storleken/färgen att bytas ut så snart som möjligt eller så ger vi dig pengarna tillbaka.

    Bearbetningsförfarande:
    Beloppet återbetalas inom 5 arbetsdagar efter att du har mottagit din retur.

    DEFEKT PRODUKT:

    Är din produkt defekt? Skicka oss ett tydligt foto som visar att produkten är defekt. Vi kontrollerar fotot och i de flesta fall kan vi lösa problemet genom att skicka en ny produkt eller en återbetalning. Om du kontaktar vår kundtjänst kan du ange dina önskemål.

    Behöver du hjälp?

    Kontakta oss på Service@sebutik.se eller fyll i formuläret på www.sebutik.se/kontakta/ om du har några frågor om återbetalning och returer.

    Kundservice

    Vår kundtjänst är tillgänglig 24 timmar om dygnet för alla dina frågor.

    Säker utcheckning

    Betala säkert 30 dagar senare med Klarna

    Kvalitetsgaranti

    Vi gör dagliga marknadsundersökningar för att kunna garantera lägsta pris.

    GRATIS FRAKT

    För beställningar på 399 kr och uppåt